PROF. DR. ISABELL LENZ
Kurzlebenslauf
Seit 2022
Professorin für Nachhaltiges Management, Technische Hochschule Mittelhessen, Gießen
2018-2022
Senior Consultant, :response - ESG & Sustainability Consulting, Frankfurt/Main
2016 - 2017
Post-Doc, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
2016
Promotion zur Doktorin der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen
2011 - 2016
Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
2004 - 2011
Studium der Soziologie, BWL und Psychologie, Johannes Gutenberg-Universität Mainz
2007 - 2008
Auslandssemester, Mälardalen University, Västerås, Schweden
PRAKTISCHE ERFAHRUNG
- Studentische Hilfskraft, Mitarbeit im empirischen Projekt "Determinanten der Bildungsbeteiligung", Leiterin SPSS-Kurs (Abteilung "Organisation von Arbeit und Beruf", Prof. Dr. Peter Preisendörfer, Institut für Soziologie, Johannes Gutenberg-Universität Mainz)
- Studentische Hilfskraft im Bereich Market & Business Analysis (Deutsche Börse AG, Eschborn)
- Praktikum im Bereich Market Research (Synovate GmbH, Wiesbaden)
- Studentische Hilfskraft, Tutorin Statistik (Abteilung "Organisation von Arbeit und Beruf", Prof. Dr. Peter Preisendörfer, Institut für Soziologie, Johannes Gutenberg-Universität Mainz)
FACHARTIKEL
- Can doing good lead to doing poorly? Firm value implications of CSR in the face of CSI, in: Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 45, No. 5, S. 677-697, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel), Impact Factor: 18,2
KONFERENZBEITRÄGE
- Firm Value Effects of Stakeholder Welfare Protection and Enhancement: The Role of Marketing Levers, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Oslo, Norway, 2016 (zusammen mit H. Wetzel, M. Hammerschmidt)
- Doing Good After Doing Bad: Firm Value Implications of Distinct Corporate Social Responsibility Engagements, in: AMA Winter Educators conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2016 (zusammen mit H. Wetzel, M. Hammerschmidt)
- Strengthening Firm’s Societal Role – How Compensation Strategies Help to React on Social Misconduct, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit H. Wetzel, M. Hammerschmidt)
- 'Goodwill Hunting' - How Companies Should React on Social Misconduct, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2013 (zusammen mit H. Wetzel, M. Hammerschmidt)
- How Companies Should React on Social Misconduct – The Role of In- and Extra-Domain Compensation, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel)
- The Impact Of Google Search And Print Media On Private Investors’ Trading Volume, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit N. Jabs, H. Wetzel)
Kontakt
Prof. Dr. Isabell Lenz
Professorin für Nachhaltiges Management
Technische Hochschule Mittelhessen
THM Business School
Wiesenstraße 14, D-35390 Gießen
Tel: +49(0) 641-309 -2756
THM Business School
isabell.lenz@w.thm.de